ورشة عمل : تدريس طلاب مزدوجي الاستثنائية
تاريخ الفعالية: 12/2/2023 - 12/2/2023
مكان الفعالية : الرياض - مركز الملك عبدالله المالي
عدد المقاعد : 25 (المتاح : 21)
المدرب :
Jacqui Byrne

تدريس طلاب مزدوجي الاستثنائية

19:00 - 16:00

نبذة عن الورشة : 

يعتبر الطلاب مزدوجي الاستثنائية موهوبين وذوي احتياجات خاصة وكذلك استثنائيين ويواجهون تحديات أيضًا، إذا هل من الممكن أن نعمل بيئة دراسية تتيح للطلاب مزدوجي الاستثنائية أن يظهرون أفضل ما لديهم في بيئة آمنة وداعمة؟ نعم! يعد تحديد الطلاب مزدوجي الاستثنائية أمرًا صعبًا لأن الموهبة تخفي التحديات والتحديات تخفي الموهبة، لذا يجب تعلم كيفية رؤية الطلاب بعدسة الازدواجية الاستثنائية وإرسال الطلاب المرشحين للاختبار للتأكد من الملاحظات المدونة، تعلم كيف تلقي نظرة شاملة على الاختبارات العصبية النفسية للمساعدة في دعم الطلاب في الفصل الدراسي. يواجه العديد من الطلاب مزدوجي الاستثنائية مشكلة في المخرجات: هم قادرون على المواكبة فكريًا ولكن متأخرين في الواجبات المنزلية (خاصةً الكتابة)، بدلًا من أن نطلب من الطلاب مزدوجي الاستثنائية التسجيل في فصل دراسي أقل صرامة فإن بمقدور المعلمين إنصافهم بالدرجات من خلال تخصيص المهام والاختبارات وفقًا لقدراتهم، كذلك يمكن للطلاب الذين يواجهون تأخرًا في تنفيذ المهام أن يتعلموا مهارات أخرى جديدة بدلًا من المهارات المخصصة للدراسة فقط، حتى يمكن لهؤلاء الطلاب اكتساب مهارات ما وراء المعرفة ويتعلمون كيفية تكوين الصداقات.

 

ما هي أهداف الورشة ؟

- تحديد الطلاب الذين من المحتمل أن يكونوا مزدوجي الاستثنائية من خلال الاختبارات النفسية والعصبية والملاحظة الصفية.

- التعرف على سمات الطلاب مزدوجي الاستثنائية واستكشاف كيفية إدارة هذه السمات في الفصل.

- العمل على تنمية المواهب في المناهج الدراسية.

- تكييف الفصول الدراسية مع وسائل الراحة الملائمة.

- فهم وسائل الراحة الملائمة للاختبارات الموحدة وتقييمات المدرسة.

 

 

 

Educating 2e Students – Interactive Workshop

 

About the workshop

Twice-exceptional (2e) students – those who are both gifted and special needs – are extraordinary and challenging. Is it possible to create a classroom environment that will allow 2e students room to thrive within a safety net of support? YES! Identifying 2e students is difficult because gifts mask the challenges and challenges mask the gifts. Learn to see students through a 2e lens and then send appropriate students for testing to 1 confirm your observations. Learn to look at neuropsychological testing holistically to help support students in the classroom. Many 2e students have trouble with output: able to keep up intellectually but behind in homework (especially writing). Instead of asking 2e students to enroll in a less rigorous class, teachers can keep grading fair while adapting assignments and tests. Students whose executive functioning skills are lagging can learn new skills authentically rather than in a class devoted only to study skills. Students who struggle emotionally can gain metacognitive skills and learn to make friends. Jacqui Byrne will share case studies, identify typical 2e traits and how to manage those traits in the classroom, explore talent development as a tool, and discuss classroom and testing accommodations that work. Through stories from real-life classrooms and authentic case studies, attendees will learn about ways to shift the classroom environment, incorporate accommodations, and scaffold the curriculum so that all of their students can be successful. This workshop is appropriate for those who work with gifted students with ADHD, Tourette’s, Autism Spectrum Disorder 1, anxiety disorders, work refusal/school refusal, plus learning and processing challenges

 

What are the workshop’s objectives

Identify students who may be 2e, from neuropsychological testing and classroom observation

 Learn traits of 2e students and explore how to manage those traits in the classroom

Incorporate talent development into curriculum

 Adapt classrooms with accommodations that work

Understand accommodations that work for standardized testing and school assessments

 

 

 

 

 

تسجيل حضور
الإنضمام مغلق لهذه الفعالية