ورشة عمل : توفير بيئات صديقة لمزدوجي الاستثنائية
تاريخ الفعالية: 12/2/2023 - 12/2/2023
مكان الفعالية : الرياض - مركز الملك عبدالله المالي
عدد المقاعد : 25 (المتاح : 23)
المدرب :
Susan Baum & Kim Vargas

توفير بيئات صديقة لمزدوجي الاستثنائية: تقليل القلق وبناء الاستقلالية

19:00 - 16:00

نبذة عن الورشة : 

خضع الطلاب المتميزون الذين يعانون من تحديات أكاديمية أو سلوكية أو اجتماعية للعلاج وتطبيق استراتيجيات مصممة "لإصلاحهم" لفترة طويلة من الزمن، لكن أظهرت الأبحاث الحديثة المهمة أن هذه الاستراتيجيات يمكن أن تصيب الطلاب بصدمة نفسية تعرضهم لمستويات عالية من القلق والاضطراب العاطفي وانخفاض الكفاءة الذاتية، سيتعلم الحضور في هذه الورشة كيفية إنشاء بيئات صديقة لمزدوجي الاستثنائية يشعرون فيها الطلاب بالأمان للتعلم ويتحلون بالشجاعة للتغلب على تحدياتهم وينخرطون في التعلم بثقة وحماس، سنركز على استراتيجيات تعلم اجتماعية وعاطفية معينة لتجربتها في الفصول الدراسية أو المنزل أو حتى في البيئات العلاجية.

 

ما هي أهداف الورشة ؟

- هل نتحدث عن المعاقين مقارنةً بذوي القدرات المختلفة؟

- كيفية التعرف على المشكلات والسلوكيات التي تسبب الصدمات والقلق وعدم التنظيم العاطفي وانخفاض الكفاءة الذاتية.

- خلق بيئات صديقة لمزدوجي الاستثنائية في المنزل والفصول الدراسية وبيئات العمل.

 

 

Providing 2e Friendly Environments: Minimizing anxiety and Building autonomy

 

About the workshop

Providing 2e Friendly Environments: Minimizing anxiety and Building autonomy For too long bright students with academic, behavioral, or social challenges have been subjected to remediation and other strategies designed to “fix” them. Significant recent research has shown that these strategies can traumatize students, causing high levels of anxiety, emotional dysregulation and low self efficacy. In this session, participants will learn how to create 2e friendly environments where twice exceptional students feel safe to learn, find the courage to 1 overcome their challenges, and engage in learning with confidence and enthusiasm. There will be a specific focus on specific social and emotional learning strategies to try in classrooms, the home or even in therapeutic settings

What are the workshop’s objectives

 Are we talking about Disabled vs. Differently abled
 How to recognize trauma inducing issues and behaviors that cause anxiety, emotional
dysregulation and low self efficacy.
 Creating 2e friendly environments in the home, classroom and work environment
The challenges of investing in social and emotional learning strategies
 Options for classrooms, homes and therapeutic settings.
 The use of biblio / video therapy in helping to foster positive solutions for 2e anxious
individuals.
 Building autonomy in 2e

 

تسجيل حضور
الإنضمام مغلق لهذه الفعالية